pohoiyi.blogg.se

Singapore-Vietnam-Thailand-resan! Del 1

Publicerad 2015-07-20 16:44:00 i Resor,

Hej!

 

 

Välkommen till min nya bloggsida! Jag heter Denise och skriver om allt från smink till resor och till livet i allmänhet. :D Tidigare använde jag bloggplatsen.se men det kändes begränsande så nu jag testar blogg.se och än så länge verkar det vara bättre! Det här ska bli riktigt spännande!  ;)

Det första jag vill dela med mig är min senaste Asienresa! Whoop whoop! :D  

Vi bokade resan redan i november förra året så ni kan ju tänka er hur mycket jag längtade efter resan. :S Mer än ett halvår senare var det äntligen dags! Jippie! Trodde aldrig att den dan skulle komma. Och nu kan jag inte fatta att resan är över. Sorgligt värre. Aja, jag får återuppleva resan genom att blogga om den. Haha  

Vi var borta i tre veckor i tre olika länder; Singapore, Vietnam och Thailand! Yay! Killen och jag var själva i Singapore medan i Vietnam och Thailand var vi med min familj, vilket var mycket intressant. Är det inte alltid intressant att åka med familjen? :P Nedanför har ni lite bilder på vår resa! Enjoy! :D

Det är så många bilder så jag kommer att dela upp inlägget i tre delar. ;)

 

 
 
Ladda med energi innan vi går ombord på vårt första flyg.
 
 
Kortflyg från Köpenhamn till London Heathrow men fick en massa snacks och grejer och trevlig cabin crew! Mycket nöjd med British Airways!
 
 
 
Mellanlanda i Hong Kong
 
 
 
Utsikt från vårt hotellrum
 
 
 
Frukostsnacks
 
 
 
Jag har aldrig vart finare. :S
 
 
 
Vietnamesisk dessert. Che 3 mau. Jättegott på en varm sommardag.
 
 
 
Ingen risk för missförstånd eller hur?
 
 
 
Me always happy when I get to eat! :D
 
 
 
Dim sum till brunch
 
 
 
Kvällsmarknad
 
 
 
Kvällsmat. Stark som s......!
 
 
 
Durian längst upp och jackfruit.
 
 
 
Det luktar så illa att man får en plasthandske för att äta denna afrodisiska frukt. Ja, jag skrev afrodisisk. Alltså det finns ingen annan frukt som är så god som denna. Den har nästan lite sex appeal. HAHA Tyvärr så tycker ju en del att den luktar ost - på ett negativt sätt. Oh no. :(
 
 
 
DONE!
 
 
 
Marknad tidigt på morgonen.
 
 
 
Fisksoppa
 
 
 
Brunch
 
 
 
Lång kö på foodcourt.
 
 
 
På väg till botaniska trädgården. 
 
 
 
Kvällsmat
 
 
 
För tidig på ett köpcenter. :D
 
 
 
Frukost
 
 
 
Dim sum
 
 
 
Pojkvännen var rätt impad av åket med även om han längtade efter hans bil härhemma. Hihi
 
 
 
Nån ser nöjd ut ;)
(Jag hade kläder på mig.)
 
 
 
Linbana och utsikt över Sentosa
 
 
 
Friterade Durian (The king of the fruit, btw.)
 
 
 
Singapore by night
 
 
 
Fit for fight!
 
 
 
Vet ni vad detta är? Det är en sallad gjord på maneter! Supergott var det!
 
 
 
Lychee drink
 
 
 
Chilikrabba
 
 
 
Ser inte gott ut med det smakade himmelskt!
 
 
 
This is how it is DONE!
 
 
 
Avslutade trerättersmiddagen med denna fina desserten!
 
 
 
Singapore by day.
 
 
 
Den minsta vattenflaska vi fått som var dyrast under vår resa med! HAHA
 
 
 
Lunchdags!
 
 
 
Spela fotboll på vattnet? Inte så dumt va?!
 
 
 
Sky Park taget nedifrån.
 
 
 
En bild på Marina Park
 
 
 
Breath-takingly-beautiful!
 
 
 
Selfie-stick kom äntligen till användning här! Hihi
 
 
 
Singapore sett från Sky Park. En så vacker utsikt! Hade kunnat stanna där tills de stängde. :)
 
 
 
Lite kvällsmat. Mango! Mums!
 
 
 
Min frukost :D
 
 
 
Vi bodde på 15:e våningen! OMG!
 
 
 
Vet icke vad jag försökte göra här. Men här kan ni i alla fall se min kjol. HAHA
 
 
 
Detta ser mycket misstänksamt ut. Det är dock bara lite vetebullar. Haha
 
 
 
Middag på en utomhus foodcourt.
 
 
 
Flyguppvisning
 
 
 
GRATTIS på din 50:e födelsedag Singapore!
 
 
 
Et gäng mycket läskiga barn i vitt marscherade genom Singapores centrum mitt i natten. ;)
 
 
 
 
Ramen
 
 
 
Done some damage. Haha
 
 
 
På en foodcourt och det blev vietnamesiskt mat denna gång.
 
 
 
Vårt hotellrum när vi lämnar det. Inte så jättestökigt. Hihi
 
 
 
Flygplatsmat...
 
 
 
Hejdå Singapore! Vi kanske ses igen!
 
 
 
 
 
 
På återseende!
 
/Denise
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela