pohoiyi.blogg.se

Singapore-Vietnam-Thailand-resan! Del 2

Publicerad 2015-07-21 18:40:30 i Resor,

 
Vietnam here we come! Food here we come! :D
 
 
Vietnam var nog den destinationen vi längtade mest till pga maten. Jag är ju uppvuxen med vietnamesisk mat så jag föredrar självklart vietnamesisk mat över allt annat. Väldigt partisk i denna fråga så don't ask me. Hihi
På grund av den korta tiden vi var där, vilket var knappt en veckan, hann vi tyvärr inte med så mycket som vi hade velat. :( Med det sagt. Det vi fick äta var helt MAKALÖST gott! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommer inte ihåg vad denna restaurangen hette, men den ligger i Saigons/Ho Chi Minhs högsta byggnad.
 
 
Jag tror att detta var Cau Ong Lanh. 
 
 
 
Detta är en efterrätt som heter Xoi. Hoppas att jag stavar rätt nu. :S
 
 
54 olika folkslag i Vietnam! Didn't know that!
 
 
Nån som kan koppla detta till Gran Torino? 
 
 
Så här kunde man bo förr i tiden i Vietnam.
 
 
Smycken och accessoarer.
 
 
En mumie som tros var en rik kvinna och som dog när hon var runt 60 år gammal.
 
 
Besökte ett jättefint tempel med familjen. Vet inte vad det är men jag blir alltid känslosam när jag är på ett tempel. Tur så kunde jag hålla mig denna gång. :S
 
 
Kvällsmat med hemleverans. :D Bo la lop och Lau chao. LOVE Bo la lop! Mums!
 
 
Gillar man vietnamesisk mat eller sydostasiatisk mat då måste man palla sig hit till Vietnam. Det finns SÅ mycket gott här till ett fortfarande väldigt billigt pris. Se man bara ha med sig medicin i fall att man blir sjuk så kommer detta vara den bästa matresan! 
 
 
Hoppas ni gillade inlägget!
 
 
På återseende! 
/Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela